joi, 3 martie 2016

Cum am pus alune de pământ (arahide) la germinat?


După cum vă spuneam în articolul Un nou proiect de familie: Grădinărim! am început o serie de experimente în ale grădinăritului.

Primul experiment, cel care ne-a determinat să dăm startul și altora este cel în care încercăm să cultivăm alune de pământ, numite de unii și arahide sau alune americane.

Într-una din plimbările noastre prin magazine, soția mea a găsit alune de pământ crude în coajă. Am cumpărat câteva sute de grame cu gândul de a le coace acasă după care să le mâncăm. Ajunși acasă și căutând pe internet câteva informații despre alune am aflat că pot fi cultivate (chiar și în apartament). Atunci a încolțit în mintea mea ideea de a experimenta cultivarea alunelor în ghivece mari în apartament.


Pentru a obține alune de pământ germinate am folosit:

- un recipient, închis pentru a forma efectul de seră;
- vată din bumbac;
- apă călduță;
- 3 alune de pământ;

În recipientul folosit am așezat vata, am umezit-o bine și am pus cele trei semințe, după care am închis capacul recipientului pentru formarea efectului de seră. Am așezat recipientul într-un loc călduros și am așteptat să germineze.

Pentru mai multe detalii și exemplul concret, puteți viziona și filmulețul de mai jos.

-



2 comentarii: