vineri, 23 iunie 2017

Proiect nou, canale sociale noi



V-am anunțat de curând lansarea noului proiect personal: Cultivă cu Mihai. Dacă nu v-ați abonat încă, dar vă place ceea ce fac, vă rog să vă abonați. ;)

Între timp, vă anunț că sunt prezent și pe Instagram, cu aceeași denumire Cultivă cu Mihai.


https://www.instagram.com/cultivacumihai


Am ajuns și pe Facebook, tot cu aceeași denumire: Cultivă cu Mihai.




joi, 22 iunie 2017

Un nou proiect: Cultivă cu Mihai



Vă spuneam ieri că în ultima perioadă am lucrat la un nou proiect foarte drag mie. Acest proiect nou este canalul de YouTube: Cultivă cu Mihai.
 https://www.youtube.com/channel/UC5xDmEWY4k_RaL2PykVh4Ww/videos
Acest nou canal l-am creat spre sfârșitul anului trecut deoarece am constatat odată cu lansarea proiectului de grădinărit că o parte din cititori doreau să vadă și în varianta video, cum fac anumite activități în grădina din balcon.

Ce să o mai lungim cu vorba, vă îndemn să vă abonați la acest canal pentru a fi primii care vedeți noutățile.


Vă mulțumesc!



miercuri, 21 iunie 2017

Am revenit!



Ştiu... n-am mai scris de ceva timp, din diverse motive. Dar acum vă anunţ că:

Să nu credeţi că n-am mai scris că nu am mai avut subiecte. Subiecte au fost. Aş fi putut scrie aproape în fiecare zi pe blog şi, recunosc că m-am abţinut de multe ori să public unele texte ce ar fi putut „deranja” pe unii.

În unele situații am preferat ca timpul liber pe care-l aveam, să-l investesc într-o altă direcție, punând și bazele unui alt proiect drag mie, despre care o să vă povestesc curând.

Rămâneți aproape!



vineri, 3 februarie 2017

Expoziție de azalee și camelii în Grădina Botanică



După cum ne-a obișnuit din anii trecuți, Grădina Botanică „Anastasie Fătu” din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, a anunțat și anul acesta expoziția de azalee și camelii, ce va fi deschisă publicului în perioada 4 februarie - 26 februarie 2017.

Expoziția va fi deschisă zilnic în intervalul orar 09:00 - 16:00.

Colecția din acest an, grupează numeroase exemplare care se remarcă prin coloritul intens al florilor și vârste de peste 40 de ani. Și pregătiți-vă: în spațiul expozițional sunt prezente specii exotice care pot fi explorate cu ajutorul simțului tactil precum și alte plante decorative prin frunze (crotoni, ficuși, dracene, ferigi, dafini, begonii), prin flori (orhidee, frezii, heliconia) sau haitus (palmierul evantai, cicas, cactuși și plante suculente).


Preţul unui bilet individual este de 5 lei, iar pentru grupuri organizate de 3 lei / persoană.

Fotografiiatul fiind liber pe toată durata expoziției.



luni, 12 decembrie 2016

Mulțumesc Sfinte Ierarhe Spiridon


Sfinții, prin puterea lui Dumnezeu săvârșesc neîncetate minuni pentru noi oamenii. Dar, de cele mai multe ori suntem foarte ocupați cu grijile noastre de zi cu zi, aflându-ne într-o permanentă fugă, nemaiavând timp de a ne opri preț de câteva clipe să le simțim, să le vedem.

Mulțumesc Sfinte Ierarhe Spiridon pentru toate minunile săvârșite în fiecare moment în familia noastră.


duminică, 11 decembrie 2016

Să Share-uim Globuri cu suflet


Este prima dată când fac publică pe blog o campanie socială în care familia mea se implică. Dacă nu am făcut-o până acum e datorită principiilor cu care am crescut și după care mă călăuzesc mereu. De data aceasta am decis să mă implic și să vă fac și vouă cunoscută această campanie, deoarece știu că unindu-ne toți, putem ajuta fiecare după puterea lui.

Știu că e o perioadă plină de evenimente caritabile cărora mulți nu le dau nicio importanță. Și mai știu că trebuie să-i ajutăm pe cei de lângă noi, aflați în nevoi pe tot parcursul anului, nu doar la marile sărbători.

În anii trecuți, urmăream campania „Globuri cu suflet” pe care o desfășura Anda pe blogul ei. Această campanie inițiată în anul 2009 la Iași de Lavinia Biberi, a fost preluată mai apoi de alt blogger, iar acum adusă chiar sub umbrela Kooperativa 2.0 Iași cu titlul generic „Share-uim globuri cu suflet”.

Dacă vă întrebați de ce campania se numește așa, vă spun că este un mix între „Casa Share” (inițiat de Bogdan Tanasă) și „Globuri cu suflet” despre care vă vorbeam mai devreme.


Beneficiarii sunt 11 familii de care Bogdan s-a ocupat, zidindu-le case de la zero. Așa că bloggeri din Iași s-au mobilizat dorind să le ofere familiilor din acele locuințe sărbători mult mai frumoase.

Pentru a vă forma o idee, iată o scurtă descriere a familiilor.
Familia 1 – Vlădeni – formată din trei băieți de 6, 12 și 14 ani + un părinte
Familia 2 – Popricani – formată din două fete de 2 ani și alte două fete de 7 și 9 ani + doi părinți
Familia 3 – Miroslava – formată din 3 copii – 5 ani (băiat), 8 ani (fată), 10 ani (băiat) + doi părinți
Familia 4 – Moimești/ Popricani – formată trei băieți de 2, 4 și 12 ani, două fete de 15 și 16 ani + un părinte
Familia 5 – Prisăcani – formată dintr-un băiat de 15 ani – fără părinți acasă
Familia 6 – Popricani – formată din 7 copii cu vârste între 0-15 ani și un părinte
Familia 7 – Popricani – formată din 2 copii – 5 ani (fată) și 7 ani (băiat)
Familia 8 – Tipilești/ Popricani – bunica Catinca, de 70 ani
Familia 9 – Voinești – formată din două fete de 7 și 12 ani și doi băieți de 14 și 17 ani
Familia 10 – Popricani/ Moimești – formată din patru fete de 5, 7, 12 și 15 ani și un băiat de 14 ani
Familia 11 – Medeleni/ Golăești – formată din două fete de 5 și 7 ani și un băiat de 16 ani
Cei de la Carrefour Felicia s-au alăturat campaniei noastre, oferindu-se să contribuie cu tot ce trebuie pentru sărbători liniștite. Colegii mei din Kooperativa 2.0 Iași au mers personal în magazin și au ales 11 brăduți, cu tot ce înseamnă decorarea lor, de la decorațiuni până la bomboane de brad. Pe lângă acestea, au fost oferite și câte-un pachet cu alimente de bază, deloc de neglijat pentru fiecare familie.



E un început de campanie cu mare bucurie, dar e nevoie de implicarea mai multor oameni pentru a lumina chipurile greu încercate din aceste familii. Poți și tu să te implici! Puțin câte puțin... tot se adună. Poți dona alimente, produse de igienă personală sau chiar jucării.

Poți dona în campania „Share-uim Globuri cu suflet” contactându-mă pe mine (printr-un mesaj aici, pe Facebook sau în privat) sau pe oricare alt coleg blogger implicat în campanie. Campania de strângere a pachetelor durează până pe 18 decembrie. În perioada 19-22 decembrie bloggeri vor merge în casele Share și vor împărți toate darurile adunate.

Chiar dacă nu te poți implica, distribuie poate mesajul ajunge la cineva care vrea să ajute.





sâmbătă, 10 decembrie 2016

Poveste despre fotografii de familie



Cred că vă amintiți prima ședință foto de la grădiniță, când în cinci minute era fotografiată toată grupa. Nu conta dacă tu îți doreai să fii fotografiat, sau dacă aveai o stare ciudată în acea zi: trebuia să stai să fii flash-uit, că doar toți copii din grădiniță făceau asta. Nu aș vrea să vadă cineva prima fotografie care mi-a fost făcută la grădiniță, cu această ocazie. Uitându-te la ea îți poți da seama cât de mult mi-am dorit fiu în acel moment acolo.

Dar povestea de astăzi nu este despre mine, ci despre fotografiile de familie pe care ni le-a făcut Paul Pădurariu în al lui Studio foto în care a amenajat un decor specific sărbătorilor de iarnă.

Noi adulții suntem obișnuiți să stăm des la fotografiat, dar cu copiii, din punctul meu de vedere e mai dificil. Ei sunt foarte naturali și nu acceptă să fie puși să „stea” în anumite poziții, să facă anumite mișcări, sau chiar să zâmbească la comandă. Iar Paul știe toate acestea și a reușit să și-l împrietenească pe S., surprinzându-ne chiar și pe noi, când la final de ședință foto, copilul nu mai dorea să plece din studio.

Și cum el e tăticul a trei năzdrăvani, vă dați seama că nu i-a fost deloc greu să fie pe placul copilului și tot timpul petrecut în fața camerei a fost fără eforturi mari de atenție la prezent, fără stres și complexe de genul „copilul meu nu e fotogenic, ce caut aici?” sau „copilul nu râde acum, oare ce fotografii vor ieși?”, întrebări pe care poate ni le-am fi pus dacă Paul nu ne încredința că totul se întâmplă așa cum vrem și ne dorim noi, nu el. Bine, am stat și am analizat situația după ce s-a terminat mi-am dat seama că avea o strategie pe care a pus-o în aplicare subtil și cu delicatețe. A fost simplu, am fost noi înșine, așa cum avem de fiecare dată nevoie să fim.

Analizând toate aceste aspecte, am înțeles că fotografia e o artă bazată pe emoție, pe care nu o poți transmite decât sincer și din suflet.

Mulțumim Paul pentru amintirile de calitate!

PS: Și ca să vedeți că nu vorbesc degeaba, vă las mai jos câteva din fotografiile făcute de Paul. Dacă vrei să ai și tu asemenea amintiri, nu ezita să-l contactezi pe Paul Pădurariu.









joi, 1 decembrie 2016

Românie, la mulți ani!


Despre țărișoara asta sunt multe de zis, dar... încă mai nădăjduiesc că viitorul va fi unul favorabil și pentru tinerii crescuți pe aceste pământuri.

Cred că suntem sătui de cuvinte mari aruncate gratis... doar viitorii parlamentari sunt în campanie electorală.

Eu vă spun direct: La mulți ani! Românie, la mulți ani!

Sursă foto: aici

duminică, 27 noiembrie 2016

O căsuță la țară


Fiind crescut în curtea bunicilor din minunatul ținut al Neamțului, am dintotdeauna o dorință: familia mea să locuiască la casă simplă, într-o zonă rurală. Adică la țară, cu o curte plină de flori, o grădină cu livadă... vise deocamdată.

Dar până vom avea căsuța noastră studiem casele tradiționale ce sunt clasate drept monumente etnografice de cei de la Institutul de Memorie Culturală, cunoscut mai mult ca sub prescurtarea CIMEC.

Mie-mi place foarte mult modelul acestei căsuțe:




marți, 22 noiembrie 2016

Reclame virale de Craciun


Dacă se apropie Crăciunul trebuie musai să apară și reclamele de sezon.

Recunosc, deși am televizor și plătesc lunar un abonament de TV (asta-i o poveste separată), îl deschid doar să conectez laptopul și să mă uit la un film pe un ecran mai mare și la o calitate mai ridicată. Chiar și așa nu pot ignora reclamele de sezon pe care unii din prietenii mei din social media le distribuie în această perioadă. Putem spune că unele dintre ele deja sunt virale.

Vă pun mai jos câteva din reclamele care cred eu că vor fi spun povești frumoase anul acesta.









Suntem abia la început și deja m-am plictisit de marketingul legat de Moș Crăciun. Devine obositor tot efortul de a te face să consumi în loc să-ți faci timp pentru a sta cu cei dragi.