marți, 23 august 2016

Pasăre misterioasă sau insectă neobișnuită?


Seara trecută am fost într-o vizită. La un moment dat, uitându-mă pe balcon văd o „creatură” misterioasă ce se hrănea cu nectarul florilor, cu un etaj mai jos.

Studiind puțin comportamentul „creaturii” am gândit imediat că ar putea fi o pasăre colibiri. Concluzia era pe deplin argumentată: era micuță, dădea din aripi foarte repede și foarte zgomotos și plana lângă flori, hrănindu-se cu nectarul acestora cu ajutorul unui „cioc”. Dar cum oare să existe în România așa ceva? Bineînțeles că am scos imediat aparatul foto și am încercat să îi fac câteva fotografii, doar că nu stătea mai mult de o secundă la o floare.

Ajuns acasă, am început să caut pe internet informații despre prezența păsării colibri în România. Așa am aflat că în țara noastră se întâlnește o specie mai rară de fluture (Macroglossum stellatarum), numit molia colibri, molia sfinx sau fluturele coadă de porumbel.

Din informațiile găsite rezultă că această molie nu produce daune grădinilor pe care le vizitează, ba din contră, ajută la polenizarea plantelor.








Vă atașez mai jos o imagine luată de pe internet cu această molie.

Sursa foto: aici



3 comentarii:

  1. Mulțumesc pentru informații, aseară am văzut și eu această "pasăre colibri"

    RăspundețiȘtergere
  2. Aseară am văzut și eu această "pasăre colibri"

    RăspundețiȘtergere