luni, 7 martie 2016

Suporturi din cutii de conserve

Dragii mei,
Am descoperit revista Practic Idei nu de multă vreme și mărturisesc că m-am inspirat de foarte multe ori din articolele pline de informații utile ale scriitorilor dumneavoastră, reușind astfel să dau și eu frâu liber imaginației și bucuriei de a crea.
Lucrul de mână m-a fascinat întotdeauna. Dar timpul și prea multa ancorare în cotidian, mi-au răpit bucuria de a simți că mâinile mele pot face ca din lucruri mărunte, simple, să creez lucruri utile. Așadar am hotărât să mă depărtez de toate și să lucrez la această dorință a mea.
Îmi place să adun materiale de toate felurile: cutii, hârtie colorată, ață de cânepă, dantelă, nasturi, cutii de conservă, capace, materiale textile și multe altele și să creez din ele lucruri utile pentru casă în primul rând. Nu arunc niciodată resturile de materiale care știu că îmi pot folosi mai departe. Le așez în cutii sau pungi din hârtie (confecționate tot de mine) și le păstrez până la următoarea încercare.


Zilele trecute mă tot împiedicam de foarfece, creioane colorate, pixuri și alte lucruri pe care le folosesc mai mereu la lucrul de mână. M-am uitat în jur și am găsit trei cutii de conservă, pe care le-am ornat frumos și le folosesc pentru depozitarea celor menționate mai sus. Nu mi-a luat mult timp și nu am investit în niciun fel de material, pentru că le aveam deja strânse cu grijă.
Am folosit ață de cânepă, bandă dublu adezivă și materiale de decor precum dantelă, buburuze din lemn și o floare croșetată. Despre cum am învățat eu să croșetez și cât de dragă mi-e această îndeletnicire, vă voi scrie într-o altă scrisoare.
Așadar, am spălat conservele, am dezlipit ambalajul din hârtie pentru a putea lucra mai ușor și am lipit fâșii de bandă dublu adezivă pe alocuri. Apoi am acoperit conserva cu ață de cânepă. Ca elemente de decor am folosit dantela sub diferite forme (lipită tot cu bandă adezivă). Pentru a-i conferi o notă de eleganță, am ales să fac pur și simplu o fundiță din aceeași dantelă. Nu am rezistat nici tentației de a aduce puțină culoare suportului meu pentru foarfece, și am aplicat câteva buburuze din lemn, cumpărate de la un magazin de bricolage.
Cea de-a treia cutie are o poveste aparte. La început am acoperit-o doar cu ață și am folosit-o ceva vreme așa. Apoi m-am tot gândit cum să o decorez. Și imediat ce am descoperit tainele croșetului, am știut că trebuia să-i aplic ceva lucrat tot de mine. Am zăbovit mult la această floare (pentru că a fost și prima de acest fel), dar sunt bucuroasă să o văd zilnic pe suportul de creioane și carioci.
Am conștientizat că pot face multe cu mâinile mele. Nu cred că există om fără talent sau imaginație. Mai trebuie doar răbdare și plăcere pentru lucrul de mână. Eu le-am descoperit treptat. Timpul nu va fi niciodată de ajuns, dar eu mi-am dorit să mă relaxez și altfel și mărturisesc că nu mă mai pot opri din asta. Pot transforma și înfrumuseța orice lucru din casă, economisind astfel bani și timp petrecut prin magazine după decorațiuni.
Acasă lucrez cu drag alături de soțul meu, care mă încurajează de fiecare dată când îi vorbesc de o nouă „invenție”.
Sunt bucuroasă că pot împărtăși cu voi ideile mele și micile bucurii pe care mi le fac zilnic aproape. Aștept cu nerăbdare să vă scriu și despre alte lucruri de mână realizate în casă, cu calm, grijă și gânduri frumoase.
Numai bine!
(articol publicat parțial în revista
Practic idei pentru casă, grădină și apartament, nr.3/2016, pag. 41)


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu