miercuri, 10 februarie 2016

Salată cu năut

Astăzi am pregătit o salată super gustoasă cu năut și alte legume. Ne era dor de ceva proaspăt, rece și hrănitor.


Ne place năutul și am vrut să-l folosim din belșug. L-am pus de cu seară la umflat și l-am fiert bine a doua zi. Nu a fiert foarte repede și aceasta este partea care îmi displace la năut și fasole. Dar am avut destulă răbdare cu el și a ieșit așa cum mi l-am dorit. Între timp am cumpărat celelalte legume: 3 roșii, 2 castraveți, 2 cepe roșii (pentru că mâncăm multă ceapă), 1 ardei gras roșu și salată verde.

Legumele le-am tăiat, salata am rupt-o, după care am amestecat totul, am adăugat ulei de floarea soarelui (făcut de părinții mei la țară) și puțin oțet (se poate pune și zeamă de lămâie) și am asezonat cu sare.

A ieșit o salată mare, gustoasă, sățioasă și din care nu a mai rămas nimic.

Așadar: năut, roșii, castraveți, ceapă, ardei gras , salată verde, ulei, oțet și sare și ai un mic dejun sau un prânz bogat și delicios.

Singurul regret pe care îl am este că roșiile și castraveții nu au avut gustul pe care mi-l doream. Nu e vremea lor și ce găsim în supermarketuri este doar...culoare.

Voi ce combinațiii mai faceți în bucătărie?


Un comentariu:

  1. Nautul trebuie inmuiat multe ore, dar daca il fierbi in oala sub presiune nu dureaza mai mult de jumatate de ora pana ce boabele sunt moi. Noi facem supa de naut, uneori si cu paste fainoase. La salata folosim mai mult fasolea " ochi negri ", cu ceapa verde si marar, ulei de masline si suc de lamaie. Rosiile intra in meniu doar vara :)

    RăspundețiȘtergere