duminică, 4 septembrie 2016

Cartoful dulce s-a pensionat


Prin primăvară după ce băiețelul nostru s-a „îndrăgostit” de cartofii dulci, am hotărât că trebuie să facem rost de cartofi dulci pentru consum, dintr-o sursă bio, dar n-am reușit să găsim un producător în zona unde locuim, așa că am hotărât să îi producem singuri în grădina bunicii de la țară.


După o documentare intensă am achiziționat câțiva cartofi și am încercat să obținem lăstarii pe care mai apoi urma să-i plantăm în grădina bunicii. Am încercat inițial varianta cu cartofii tăiați și puși în apă, dar după câteva zile totul începuse să miroase foarte urât. Am aruncat totul și am luat-o de la capăt.

Ne-am mai documentat odată și am descoperit că unii pun cartoful dulce întreg într-un borcan cu apă, iar mai apoi separă mlădițele crescute pe cartof și le pun la înrădăcinat. Am încercat și noi cu un singur cartof dulce și a dat rezultate. Am obținut multe mlădițe. O parte din ele le-am plantat în grădina bunicii, dar când am văzut că mlădițe creșteau continuu, am mai dăruit și altor oameni dragi nouă.

Acum că e toamnă, după trei anotimpuri în care cartoful nostru a produs mlădițe am hotărât că e vremea să-l pensionăm. Cam așa arată el după ce a produs mlădițe de prin februarie încontinuu.



Așa arată după ce am desprins trei mlădițe mai mari pe care le-am pus la înrădăcinat.



Astea-s rădăcinile... în borcan.



... și înafara borcanului.





Așteptăm recolta din grădina bunicii, între timp încercăm și un experiment în balcon, după care v-om hotărâ dacă repetăm experiența și în anul ce va urma.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu