duminică, 25 septembrie 2016

Cum ne-am pregătit locuința pentru următorul cutremur?



După cum probabil ați simțit sau ați aflat ieri noapte s-a produs un cutremur în zona seismică Vrancea. Pe noi acest cutremur ne-a găsit în județul Neamț, la casa bunicii.

Imediat după cutremur mi-am amintit de acele momente amuzante din timpul simulărilor pe care le făceam la școală. Sincer nu băgam în seamă până acum „toți specialiștii” de pe toate posturile de televiziune care ne sfătuiau cum să ne pregătim pentru un eventual cutremur.

Ajunși acasă, în Iași, am descoperit un peisaj care ne-a cam pus pe gânduri, determinându-ne să ne simplificăm și să ne ordonăm puțin locuința pentru a nu avea prea multe daune în cazul unui alt cutremur.

Așa că am hotărât și am făcut următoarele:

1. Am așezat la cuierul de la ușă un rucsac gol în care să punem în caz urgență câteva alimente și lucrușoare în cazul unei evacuări de urgență.

2. Ne-am achiziționat un radio mic de mână cu acumulatori încorporați. Acesta va ajuta la informare în cazul în care alte canale de informare nu sunt accesibile, sau când nu este curent electric.

3. Ne-am făcut un plan de acțiune astfel încât să nu ne panicăm și să facem lucruri necugetate. Menținerea unei atitudini pozitive și de siguranță este foarte importantă în timpul unui dezastru.

4. Am ancorat electrocasnicele pentru a preveni prăbușirea sau deplasarea acestora.

5. Am inventariat piesele mari de mobilier și le-am ancorat de perete.

6. Am mutat obiectele mai grele și mai voluminoase în partea de jos a rafturilor, în zone în care nu prezintă pericol pentru locatari. De asemenea, am simplificat cât mai mult ceea ce am mai păstrat pe rafturile superioare.

7. Am verificat și schimbat unde era cazul, robinetele instalațiilor de alimentare de la intrarea în apartament și întrerupătoarele, astfel încât să putem întrerupe alimentarea în timp util.

8. Am ancorat mult mai bine pe perete tablourile și icoanele.

9. Am făcut în balcon un dulăpior în care păstrăm produsele de curățat și alte produse inflamabile.





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu