sâmbătă, 16 ianuarie 2016

Plăcintă cu dovleac


E sâmbătă și ne-am trezit veseli și cu chef de gătit. Am cumpărat zilele trecute un dovleac de plăcintă și așteptăm nerăbdători să-l gătim.

Am pregătit cele necesare pentru o plăcintă, pe care o vom împărți bucuroși cu oaspeți.

Așadar:

Pentru aluat am folosit: 10 linguri de apă minerală, 10 linguri de ulei, 10 linguri de zahăr brun și făină cât cuprinde (am aproximat cam 600 g). Am amestecat făina cu praf de copt (1 plic). Din aceste ingrediente am pregătit un aluat fraged (am păstrat o bucată peste ornat). Am întins o foaie subțire și am așezat-o în tava de cuptor, pe hârtia de copt.

Umplutura este simplă. Un telefon la bunica și s-a rezolvat. Am spălat dovleacul, l-am tăiat felii și apoi l-am curățit de coajă (este greu de curățat și de aceea, feliile sunt mai ușor de curățat, decât un dovleac întreg și mare). După aceea l-am dat pe răzătoarea mare. Am pus toată umplutura în tavă (așa crudă), peste foaia de aluat și am presărat deasupra ei zahăr brun, cât să cuprindă întreaga suprafață. Cât de simplu și de gustos mâncau bunicii noștri!

Din restul de aluat am tăiat fâșii subțiri pe care le-am așezat peste umplutură, ca în imaginea de mai jos.


La cuptor a stat aprox 40 de minute.

Am tăiat-o bucăți mari și.. urmează să o mâncăm alături de cei dragi.

P.S.: o bunătate de plăcintă cu dovleac gătită cu ajutorul mamei (rețeta de aluat fraged) și a bunicii (ideea simplă de umplutură necălită și neamestecată cu mirodenii, doar dovleacul simplu și natural).


Bucurați-vă de weekend!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu